Kniha žalmov
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27
- 28
- 29
- 30
- 31
- 32
- 33
- 34
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- 40
- 41
- 42
- 43
- 44
- 45
- 46
- 47
- 48
- 49
- 50
- 51
- 52
- 53
- 54
- 55
- 56
- 57
- 58
- 59
- 60
- 61
- 62
- 63
- 64
- 65
- 66
- 67
- 68
- 69
- 70
- 71
- 72
- 73
- 74
- 75
- 76
- 77
- 78
- 79
- 80
- 81
- 82
- 83
- 84
- 85
- 86
- 87
- 88
- 89
- 90
- 91
- 92
- 93
- 94
- 95
- 96
- 97
- 98
- 99
- 100
- 101
- 102
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- 110
- 111
- 112
- 113
- 114
- 115
- 116
- 117
- 118
- 119
- 120
- 121
- 122
- 123
- 124
- 125
- 126
- 127
- 128
- 129
- 130
- 131
- 132
- 133
- 134
- 135
- 136
- 137
- 138
- 139
- 140
- 141
- 142
- 143
- 144
- 145
- 146
- 147
- 148
- 149
- 150
ŽALM 120 (119)
Túžba za pokojom
1 Pútnická pieseň.
K Pánovi som volal vo svojom súžení
a on ma vyslyšal.
2 Osloboď ma, Pane, od lživých perí
a od ľstivého jazyka.
3 Čo ti dať alebo čo ešte priložiť,
ty jazyk podvodný?
4 Ostré šípy bojovníka
a rozpálené uhlíky z borievčia.
5 Beda mi, že som vyhnancom v Mosochu
a bývam v stánkoch kedarských.
6 Už pridlho žijem s tými,
čo nenávidia pokoj.
7 Ale ja som za pokoj;
no kým ja o ňom hovorím, oni na mňa útočia.
3 – 4. Žalmista sa v duchu obracia na svojich odporcov. Pýta sa ich, aký trest ich zastihne od Pána. Odpoveď máme v nasledujúcom verši: „Ostré šípy bojovníka“, čiže istá smrť, a „rozpálené uhlíky z borievčia“, teda veľmi silný, trvalý oheň.
5. „Mosoch a Kedar“ sú len metafora na označenie ukrutných cudzincov. Kde skutočne žalmista býva, nevedno. „Mosoch“ bol kmeň, ktorý býval v okolí dnešného Čierneho mora (pozri Gn 10, 2). „Kedar“ bol kočovný kmeň v sýrsko-arabskej púšti (Gn 25, 13).